Work out oefening 3: Buikspier twist

4 beste workout oefeningen voor thuis

Meer uit je thuis fitness halen? Voor een goede work out hoef je helemaal niet naar de sportschool. Thuis sporten is goed te doen en met het juist workout schema blijf je gezond en kun je makkelijk, snel afvallen. Fitness apparaten zijn niet nodig. Voor deze workout heb je alleen een handdoek nodig en een bank. Fit blijven op een goedkope manier, ideaal! Je hoeft geen duur sportschool abonnement af te sluiten. Ook kun je thuis lekker sporten wanneer jij dat wilt en ben je niet afhankelijk van wanneer de sportschool open is. Ben je er klaar voor? Til jouw resultaten naar een hoger niveau met deze workout voor thuis!

Work out oefening 1: Hip lift

Deze workout voor thuis mag niet ontbreken in jouw work out routine. Ga op je rug liggen met je hielen op een handdoek. Lift je heupen en zorg ervoor dat je lichaam van je schouders tot je knieën in één rechte lijn blijft. Laat je hielen zo ver mogelijk weg glijden zonder dat je je heupen omlaag brengt. Houdt deze houding een paar seconde vast en kom dan weer terug in de beginhouding. Doe dit in totaal 15 keer.

Work out oefening 1: Hip lift

Voor deze oefening zijn er tal van variaties om jouw work out thuis leuk te houden. In deze work out video zie je een paar goede voorbeelden. 

Work out oefening 2: Lunge naar de zijkant

Een goede training voor je bovenbenen en de rest van je onderlichaam. Ga rechtop staan, voeten op schouderbreedte, en je rechtervoet op een handdoek. Houd je handen op je heupen. Buig dan je linkerknie en duw je heupen naar achteren. Je rechtervoet glijdt zo ver mogelijk naar de zijkant. Houd even vast en ga dan weer terug naar de beginpositie. Doe dit 15 keer en wissel dan van kant.

Work out oefening 2: Lunge naar de zijkant

 

Work out oefening 3: Buikspier twist

Bij buikspieroefeningen mag je de schuine buikspieren nooit vergeten. Daarom is dit de beste buikspieroefening voor thuis! Ga op de vloer zitten en houdt je handdoek vast aan de uiteinden. Strek je armen ter hoogte van je schouders. Til je voeten iets van de vloer en leun een beetje achterover. Draai je bovenlichaam door je rechterhand naar de vloer te bewegen. Houd even vast en doe dan hetzelfde naar links. Herhaal dit 20 keer.

Work out oefening 3: Buikspier twist

Work out oefening 4: Core oefening

De laatste oefening van je workout is een taaie! Ga op je buik liggen en houdt de opgerolde handdoek vast. Til je borst omhoog en duw de handdoek van je af door je armen volledig te strekken. Trek dan je armen weer naar je toe. Herhaal dit 20 keer.

Work out oefening 4: Core oefening

Workout schema

Herhaal je oefeningen 2 tot 3 keer in de week en je zult snel resultaat merken. Voor het beste resultaat rust je ongeveer 30 tot 60 seconde tussen de oefeningen. Zo werk je aan je conditie, verbrand je calorieën, maak je je lichaam strakker en blijf je fit.

Cardio en vetverbranding

Dit zijn de beste oefeningen voor thuis als aanvulling op je krachttraining. Voor een goede balans en een fit lichaam is cardio training essentieel. Wil je snel afvallen, werken aan je conditie en vetverbranding, ga dan voor de volledige workout in deze cardio video. Ideaal als je fit wilt worden en blijven!

 

Heb jij nog tips voor goede work out oefeningen om thuis te doen? Deel ze met ons in de opmerkingen hieronder!