Therapeutische massage

Lichaamshouding

Therapeutische massage van de rugEen therapeutische massage kan de lichaamshouding verbeteren. Bij sommige mensen is de houding van het lichaam verstoort. Dat kan zijn door een aangeboren afwijking, chronische pijn of invloeden van buitenaf zoals een ongeluk. Jouw lichaamshouding is het fundament van je lichaam. Een klein mankement is al gauw merkbaar. Is één been bijvoorbeeld iets korter, dan heb je waarschijnlijk snel last van klachten in je rug omdat je (vaak ongemerkt) scheef loopt. In dit geval is een massage een goede oplossing voor verlichting of het wegnemen van de pijn die dat veroorzaakt. Doordat de pijn verminderd is de kans ook groter dat het lichaam weer een meer natuurlijke lichaamshouding aan neemt. Onbehandelde pijn vergroot juist de kans op een slechtere lichaamshouding.

Chronische pijn

Pijn die er altijd is heeft niet altijd een duidelijk aanwijsbare oorzaak. Toch is verlichting of verlossing ervan erg belangrijk. Chronische pijn kan namelijk op den duur ook psychische klachten geven. Bij bepaalde klachten kunnen mensen hun beroep niet meer uitoefenen, bedlegerig zijn en minder sociale contacten onderhouden. De pijn is dan ook erg ingrijpend. Een behandeling is van belang wanneer een persoon deze factoren ondervindt. Bij een onduidelijk oorzaak van de klachten, is een therapeutische massage een uitweg.

De therapeutische massage bij Bodyflow

Therapeutische massage voor een betere lichaamshoudingWanneer je pijn ervaart in een lichaamsdeel, wil je daar natuurlijk het liefst zo snel mogelijk vanaf. Het belemmert je namelijk in het dagelijks functioneren. Chronische, acuute of tijdelijke pijn zijn goede redenen voor een therapeutische massage. Maar ook op momenten van stress en drukte is een therapeutische massage een uitkomst. De therapeutische massage is er op gericht om de balans van jouw lichaam weer te herstellen zodat jij beter kunt ontspannen. De massage heeft dus een positief effect op jou en jouw gezondheid.

Bekijk of de massage vergoed wordt door jouw zorgverzekering. In sommige gevallen heb je alleen een doorverwijzing nodig van de huisarts.