Lichamelijke spanning

Van spanning naar ontspanning met deze tips

Als je stress hebt, hou je waarschijnlijk veel spanning vast in je lijf. Je spieren verkrampen en je krijgt allerlei pijntjes. Je lichaam reageert namelijk sterk op de stress en zet dat om in spanning in je lijf. Door constante spanning in je lijf kun je ook steeds moeilijker ontspannen. En dat terwijl rust net zo belangrijk is als sporten. Heb jij hier last van? Dan kun je wel wat handige tips gebruiken voor ontspanning van je lichaam. Ik geef je een aantal adviezen waar je direct iets mee kunt. Lees gauw verder!

Meditatie apps

Er zijn diverse gratis en betaalde apps te downloaden voor zowel iOS sls voor Android. Je hoeft helemaal geen verstand te hebben van meditatie om te kunnen mediteren. De meeste apps helpen je er doorheen. Ik raad je aan om er een paar uit te proberen en zelf te kijken welke het beste bij je past. Meditatie is iets wat iedereen kan helpen bij spanning, al doe je het maar een paar minuten per dag. Bij meditatie let je op je ademhaling. Hierdoor komt je lichaam ook tot rust. Je kunt lichamelijke spanning dan beter loslaten.

meditatie apps voor andriod om lichamelijke spanning los te laten

Hulp bij klusjes in het huis

Veel huishoudelijke klusjes die constant gedaan moeten worden blijven vaak achter je aanlopen. Het is helemaal niet zo raar meer om daar een hulp voor in te schakelen. Het kan je zelfs zoveel meer rust in je hoofd opleveren dat je je bent kunt focussen op je werk. Toen ik in Amsterdam woonde, heb ik een huishoudelijke hulp Amsterdam ingeschakeld. Ze hielp mij met de grote huishoud klusjes die veel energie kostten. Ik vond het heerlijk, want als ik thuis kwam van werk was mijn huis schoon en kon ik echt ontspannen. Een schoonmaakster is de ideale oplossing voor meer lichamelijke rust.

Lichamelijke spanning

Neem scherm pauzes

Je telefoon, computer, laptop en tablet. Super handig allemaal, maar ook erg stressvol. Je word namelijk constant herinnerd aan alles wat je nog moet doen, mailtjes en app-jes. Al die push notificaties helpen ook niet echt. Onze constante schermtijd zorgt voor een verhoging van je stressniveau. Geef je zelf af en toe pauzes van al die schermen zodat je niet die onophoudelijke herinneringen krijgt. Bijvoorbeeld ‘s avonds vanaf 18:00 geen schermen meer. Ik heb zelf twee momenten op de dag dat ik 2 uur een break neem van mijn schermen.

Schermtijd verminderen met apps

Er zijn ook apps die je schermtijd bijhouden. Deze apps geven je inzicht in hoeveel je bijvoorbeeld je telefoon gebruikt. Je kunt ook een limiet instellen. Dit is handig voor als je moeite hebt om je te houden aan jouw maximale schermtijd.

Vakanties plannen

vakantie ruim van te voren plannen om lichamelijke spanning te voorkomen

Dat een vakantie rust geeft, is natuurlijk niets nieuws. Maar het vooruit plannen van je vakantie is iets wat iedereen zou moeten doen. Op deze manier kun je er langer naar uit kijken. Hoe langer je vakantie voorpret duurt, hoe beter. Neem dus nu alvast vrij voor jouw volgende vakantie en ga vast fantaseren over waar je heen gaat en wat je gaat doen!